Ach, co to był za bal! Otóż, był to bal muzyczny, bo taki mamy rok wychowawczy. Jak zwykle pracowaliśmy metodą projektową. Starszacy dużo dowiedzieli się o „Strasznym Dworze”, który obejrzą niedługo w Bydgoszczy. A młodsi uczniowie równie aktywnie i twórczo wkraczali w świat muzyki.
Program balu był taki:
Program I-III
1. Prezentacja strojów – forma zagadek.
2. Rysowanie muzycznego opowiadania, następnie jego przedstawienie oraz opowiedzenie.
3. Praca plastyczna – wykonanie instrumentu muzycznego (do wyboru):
– gitara z kartonu
– grzechotki z plastikowych kubeczków
– fujarka ze słomek.
4.Muzyczne zabawy:
– taniec z balonami
– zabawa z kapeluszm
– taniec na gazecie.
5. Quiz „Jaka to melodia?”.
6. Rozpoznawanie instrumentów po dotyku.
7. Warsztaty muzyczne z panem „Fukusem”.
Program IV-VIII
• Prezentacja strojów.
• Nauka poloneza i mazura.
• Poloneza czas zacząć.
• Cztery akty „Strasznego Dworu”.
• Aria Skołuby.
• Warsztaty muzyczne z panem „Fukusem”.
• Prezentacja plastyczna i dramatyczna „Strasznego Dworu”.
• Tańce-wygibańce przy muzyce.
Relacja Mikołaja Kacprzaka z klasy V:
Dnia 9 stycznia 2020 roku odbył się bal karnawałowy i przebrałem się za gitarzystę. Uczyliśmy się tańca, który nazywa się polonez, a potem pani podzieliła nas na pięcioosobowe grupy, mieliśmy za zadanie namalować obrazek przedstawiający scenę ze „Strasznego Dworu”. Potem przy stole odsłuchiwałem płyty, żeby nauczyć się melodii do piosenki, którą mieliśmy zaśpiewać. A potem przyszedł pan prowadzący warsztaty muzyczne i mieliśmy zrobić własny podkład do piosenki „despasito”, ale nie mogliśmy wymyślić słów. Jak już skończyliśmy to wróciliśmy do malowania. Zostało mało czasu do końca. Jak już był koniec wzięliśmy obrazek do klasy i zapomnieliśmy scenki, ale opowiedzieliśmy o naszym obrazku,a potem mama po mnie przyjechała i pojechałem do domu.
Najnowsze komentarze