Wycieczka do Kartuz

10 marca 2017

Kartuska kolegiata, sanktuarium w Sianowie, zamek w Bytowie, kościół w Sierakowicach, kaszubska chata, przydrożna kapliczka – to przykłady obiektów, które zdecydowali się pokazać w miniaturach uczestnicy konkursu zorganizowanego przez Muzeum Kaszubskie w Kartuzach. Rozstrzygnięto go w piątek 10 marca 2017 roku, podczas uroczystego spotkania.
Konkurs „Zabytki Kaszub w miniaturze” Muzeum Kaszubskie zorganizowano po raz pierwszy. Wzięli w nim udział uczniowie nie tylko powiatu kartuskiego, ale też wejherowskiego, kościerskiego i z Gdańska. Komisja oceniła ponad 40 prac wykonanych różnymi technikami.

Relacje uczennic:

10 marca 2017 roku Weronika Grubba i ja pojechałyśmy z panią Haliną do Kartuz.
Pojechałyśmy rano po pierwszej lekcji. Miałyśmy tam pojechać nie tylko po odebranie nagród z konkursu polegającego na wykonaniu makiet kaszubskich zabytków, który organizowała szkoła podstawowa nr. 2 w Kartuzach i Muzeum Kaszubskie, ale i zwiedzenie miasta. Z naszych szkół w konkursie brali udział: Weronika Grubba, Dominika Sikora, Dominika Konkel, Ewelina Konkel, Julia Stenka, ja, Dawid Górski, Jakub Liedtka, Mateusz Klinkosz, Piotr Sikora. Nagrody rozdali wszystkim pani dyrektor muzeum i pan burmistrz. My nie zdobyliśmy żadnych miejsc, ale za to dostaliśmy takie malutkie nagrody pocieszenia. Była tam czekolada, mini puzzle i książka „Zaczarowany Świat Dziecka”. Po rozdaniu nagród pojechałyśmy do klasztoru w Kartuzach. Chcieliśmy tam wejść, ale było niestety zamknięte, a pani opowiadała, że jest tam bardzo pięknie. Następnie pojechałyśmy do kościoła w Sianowie, który niestety też był zamknięty. Obok kościoła była droga krzyżowa, więc obeszłyśmy ją dookoła. Potem pojechałyśmy do Bącza zobaczyć jak wygląda szkoła po remoncie. Później pojechaliśmy do Starej Huty. W Starej Hucie pani Halina rozdała nam nagrody.
Bardzo podobała mi się ta wycieczka.
Aleksandra Klejsa, klasa V

10 marca 2017 roku ja z Olą pojechaliśmy do Kartuz po odebranie nagród z konkursu makiety na Kaszubach.
Pojechaliśmy do muzeum gdzie były rozdawane nagrody i mały poczęstunek. Po odebraniu nagród pojechaliśmy do klasztoru. Klasztor nie był otwarty więc zwiedziliśmy go z zewnątrz. Następnie mieliśmy dużo czasu więc pojechaliśmy zwiedzić kościół w Sianowie. Gdy zwiedziliśmy kościół pojechaliśmy do szkoły w Bączu. Pani porobiła parę zdjęć dzieciom z Bącza i pojechaliśmy do szkoły w Starej Hucie. Pani zrobiła apel i rozdała nagrody:
– małe puzzle
– czekoladę
– książkę pt.„Zaczarowany świat dziecka”
Fajnie jest pojechać na wycieczkę i fajnie coś nowego zobaczyć.
Weronika Grubba, klasa V.